fflachigamalin

Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Malin - 26 juli 2016 23:20

Hade ju tänkt rida tidigt idag, men vaknade tidigt av att regnet stod som spön i backen. Då stängde jag av larmet och fortsatte sova! Så vart sovmorgon igen 😀 Gick upp halvtio och väckte barnen, eftersom vi skulle iväg till Filipstad idag. Barnen ville hälsa på morfar i Brattfors och jag skulle träffa en gammal jobbarkompis. Lämnade av barnen i Brattfors. Sen åkte jag och mötte upp Ida på stan. Blev lunch på vårat gamla lunchhak 😉 Konstaterade att vi inte träffats sen jag slutade för drygt två år sen! Trots att vi sa då att vi måste fortsätta hålla kontakten.. Men nu får det iaf inte dröja två år till nästa gång! 


Efter det så var vi typ hem och vände, jag fixade stallet och gav hästarna lunch. Och barnen fixade till sig för att åka på fanträff med jocke och Jonna.. Hämtade upp en kompis till Elin också som ville med ☺ Väl på torget i Filipstad så tog de plats framför scen. Jag hittade mamma på stan så vi tog en fika. Sen hälsade jag på faster. För detta med fanträff va inte avklarat på en halvtimme!! 😂😂 Herregud det va hysteriskt många barn som ville fota och få autografer efter uppträdandet 😱 Men barnen vart nöjda och glada 👍 


Väl hemma så vart det en tur till stallet igen. Vi tog en tur till ridbanan. Jag har gett mig f-n på att få ordning på galoppen! Hur svårt kan det va liksom?! Bytte bett för att slippa dragkamp.. Inget som varken häst eller ryttare vinner ngt på.. Vart helt ok galopp i båda varven 👍 Efter det var jag nöjd och glad, så vi promenerade hem igen så snart Elin också var nöjd. Ja nu vart det ju inte bara galopp, vi skrittade och travade såklart också innan 😜


Nu avslutas dagen återigen på altanen. Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till sjukhuset och röntga njurarna. 


Sov gott!! 


 

Den här va lite rolig tycker jag!! 😂

Ovido - Quiz & Flashcards