fflachigamalin

Alla inlägg under juli 2015

Av Malin - 19 juli 2015 00:15

Jag har redan haft semester en vecka utav tre.. Tiden går snabbt när man har roligt! Startade semestern med en tredagarskurs för Ulrika Fröding. Började bra på lördag morgon.. Eller inte.. Fflach hade tappat en sko, så fick görgött byte. Elin och Lloyd fick rida lördagens pass. Kan säga att Elin var inte ledsen över det!! 😁 Elin ville träna på att få Lloyd rättstäld. Han vill gärna gå och titta utåt. Det fick de till riktigt bra redan på första passet! Sen tränade de på att ställa utåt, men ändå gå kvar på volten. Det tyckte Lloyd va skitkonstigt!! 

Jag hade sån tur att ha en snäll hovslagare som ställde upp och slog på tappskon på Fflach redan på lördagen, trots att det va lördag och hon dessutom hade semester!! Då på söndagen kunde jag rida mitt pass. Jag ville få hjälp med att inte bli stum & hängande i tyglarna. Inte konstigt att jag upplever att jag får bära hela hästen i tyglarna. Han va inte sugen på samarbete. Men med bra tips så vart det mycket bättre! Ulrika tyckte att jag skulle prova ett annat bett till nästa pass på måndagen. Fick låna ett av stallgrannen. Vilken skillnad!! Nu vet jag hur jag ska jobba vidare ☺ Sen fick Elin ta det fjärde och sista passet. Nu verkade Lloyd ha funderat på det de gjorde på lördagen och gjorde flyttningen klockrent i skritten! Goa lilla häst!! 💗 Är så roligt att se de där två bli duktigare och duktigare ! 👍 

Tisdag fick båda hästarna vila och Lloyd fick en genomgång av equterapeuten igen. Hon så stor skillnad på rörelserna från förra gången! Och fick bort det sista i ryggen ☺ 

På onsdag var jag tvungen att gå till ridbanan och prova att rida och träna på det vi lärt oss. Hade det vanliga bettet och märkte skillnad redan! Satt med ett leende på läpparna 😀 Nu ska vi fortsätta träna så här. Så kanske vi kan få ordning på galoppen också! 

Imorgon ska Elin på Agneta träning med Lloyd. Känns som att det var länge sen sist! 


   


Ovido - Quiz & Flashcards