fflachigamalin

Alla inlägg under maj 2017

Av Malin - 14 maj 2017 22:48

Glömmer bloggen ibland... Men nu gör jag ett försök igen. Tappade sugen lite när Fflach kom hem igen. Inte för att han kom hem, utan för att han va smal & inte vanliga Fflach att rida heller. Upplevde honom som stressad. Men nu nästan två månader senare börjar det ordna upp sig. Hullet är rätt bra nu & han är sig själv. Nu är ju Fflach inte den som alltid är lugn. Men han är ändå sitt vanliga jag 😀 Tycker vi har gjort stora framsteg med galoppen, även om vi har mycket träning kvar!! Men jag måste ha världens goaste häst iaf!! Nu när poletten trillat ned, så bjuder han på fattningar titt som tätt & vill gärna galoppera även när vi ska trava eller skritta ibland 😂 Men just nu gör inte det så mycket. Det kommer han sluta med så småningom! Till helgen ska vi träna både lördag & söndag, ska bli så kul!! På lördag lite hoppträning (nedgrävda bommar) & på söndag Ulrika träning, det ser jag verkligen fram emot!! Har inte tränat för henne sen tidigt i höstas/somras..


Elin & Carrie har varit på ett par tävlingar med blandade resultat. På sista träningarna har det gått jättebra!! 👌 Med henne har vi motsatt problem mot Fflach. Hon blir fet bara hon tittar på maten... Så hon går just nu på lite diet. Hon fick byta hage under helgen till en hage med mindre gräs. Vill inte ha en tunna till ponny! Hon har fått några behandlingar av Equterapeuten nu & det har blivit MYCKET bättre!! Syns jättetydlig i traven 👍 Vi kör på med det en gång i månaden nu, så det inte går tillbaka! 


Lloyd rids också inte varje dag, men några gånger i veckan. Han rör sig också mycket bättre nu 👌


Elin har fått börja rida Asta i stallet också. Ett d-ponny sto, svensk ridponny. Hon har stått hela vintern, men är trots det väldigt snäll! Jättekul för Elin att få rida ngn större ponny också! 😄


Imorgon ska jag hämta ut nya bilen 👏😀 Så nu ska min putsas & städas & försöka säljas! Så vet ni ngn som vill köpa en snygg Hyundai i40 så får ni hojta till. Egentligen en riktigt bra bil som har all tänkbar utrustning. Anledningen till att jag inte vart nöjd med den är att den inte är nån bra dragbil på vintern. Annars går den jättefint 👌😀


Natti natti 😘

Ovido - Quiz & Flashcards