fflachigamalin

Alla inlägg under augusti 2016

Av Malin - 22 augusti 2016 22:20

I lördags var vi till Liseberg 😀 Va ett par år sen jag va där senast. Är ju såå kul att åka karuseller!! Jag och barnen åkte hela tiden, men det tråkiga är ju att det är så långa köer.. Va tydligen kulturkalaset i Göteborg när vi va där också så der va väl extra mycket folk.. Men roligt hade vi! Isac vann kexchoklad precis när vi skulle åka hemmåt, så lyckan var total!! 😇 

Vägen hem va inte rolig, det spöregnade och mörkt förstås. Då ser jag ingenting... Så jag körde bara ut ur Göteborg så fick Robin köra hem sen. Vi tog oss hem, men klockan va nog över två innan jag kom i säng! Och Isac hade fotbollsmatch i Karlskoga på morgonen så det va bara att ställa klockan och gå upp.. Uhh va trötta vi var!! Elin skulle träna på kvällen, men både hon och jag hade sån hemsk huvudvärk så vi ställde in det! 


Ikväll vart det ridning, har inte hunnit med ridningen så mycket sista veckan.. Men ska försöka komma ut varje kväll den här veckan. På lördag är det Ulrikaträning igen! ☺ 


 

Nöjd kille!! 😇😇




 

Långt där borta går Fflach och Asta 





   

Ett par bilder från förra träningen från Ulrika ☺



Av Malin - 14 augusti 2016 00:01

Lagom sovmorgon imorse, sen åkte Elin och jag till Granngården och köpte en pall spån. Lastade in alla balar och körde hem för att lasta av. Mockade och gjorde en storrengörning i Carrys box och mockade ur hos de andra också, så de fick rena fina lakan att sova på 😀 Svetten sprutade på mig när alla balar va inbärda. Så helgens gympass är klart för mig! 😇 

Sen snabbt hem och köra Linus till Forshaga på fotbollsmatch. Medan de hade uppvärmning så passade jag och barnen på att jaga Pokemon i Forshaga! Ja, jag jagar inga pokemon, men jag va supporter 😂 Vi han med en varsin glass och Isac och Bella en varsin hamburgare före matchstart. Spännande match, hovet hade tillslut fått in två mål och hade ledningen. Men Forshaga kvitterade till 2-2 när det inte va lång tid kvar... Sen va det spännande.. Men i slutminuten så gör hovet mål! Vinst med 2-3!! ✌ 😀 

Sen va det åter snabbt iväg hem och en snabbdusch innan Jasmin och jag åkte till stan för att käka mat m ett par vänner. Barnen var till pizzerian och åt & Robin va med kompisar och fiskade.

Vart Pinchos för andra gången den här veckan 😱 

Ikväll har vi bara myst i soffan och till det en stor godispåse från hemmakväll! 

Imorgon ska jag m Elin på träning och på eftermiddagen är det Isacs tur att spela match 👍😀


Natti natti! 


Av Malin - 12 augusti 2016 22:23

Länge sen igen... Men har haft fullt upp & stupat i säng när det väl varit kväll. 

Bl.a har Ulrika varit här och haft träning, den vanliga sommarträningshelgen 😀 Så kul har det varit. Och poletten verkar ha ramlat ner när det gäller galoppen!! 👍 Fflach blir ju gärna jäkligt stark och drar iväg i galoppen. Vilket ju gjort att jag inte riktigt vågat lita på honom. När han drar iväg så tar jag ju förstås tag i tyglarna och försöker få stopp... Ulrika tycka att jag istället skulle ge efter istället. Testade och vips så lugnade han ner farten ganska tydligt. Och jäklar va roligt han tyckte det var. Han gillar beröm och vill göra rätt. Det resulterade i flera fina fattningen på eget bevåg 😂😂 Kunde ju inte låta bli att skratta där på ryggen. Han fick t.o.m applåder av åskådarna 😂😂 Jag kan inte va mer nöjd! Nu fortsätter vi jobba vidare med galoppen. Så kanske vi kan starta nåt L:C program så småningom 😀 Ulrika tyckte att traven blivit så mycket bättre nu också! Kul att få höra. Sen behöver ju jag jobba på med min sits... Sitter ju som om jag satt på en stol.. Blir så arg på mig själv. Elin tog en massa kort på oss, men jag raderade nog minst hälften för att jag sitter så fult! 

Elin tränade förstås också! Och jäklar va hon och Carry har gjort framsteg. Så fina ihop ☺ Elin är också jättenöjd med helgen som va. Och hon avslutade helgen med KM på söndag. Hon hoppade med både Lloyd och Carry, så duktiga båda två! 👏👏 

Elin och Carry blev tvåa, efter sin kompis som vann hoppning ☺ 


   


Carry och Elin

 

Elin och Lloyd 🌟


 

Elin och Carry på träning 🌟


 

Vi kan galoppera skapligt lugnt! 😁😁



 


Fina killen! 🌟


Nu är det snart natta! Godnatt 😘 


Skapa flashcards