fflachigamalin

Alla inlägg under december 2016

Av Malin - 28 december 2016 22:26

     


Idag fick det bli en ridtur i mörkret, utan pannlampa... Det gick det med! Tycker Fflach är duktig! På hemvägen va vi lite oense ett tag dock. Vi skuttade lite & hamnade i diket en stund... Ibland blir han lite kaxig om jag ställer lite krav. Men han har otur som har mig som matte... Jag är alltid mest envis av oss 😉 Får nog tacka min första ponny Manolito för min envishet 😂 

Samma sak häromdagen när jag skulle prova att ta med Carry som handhäst, ingen av dem tyckte att det va en bra idé. Men då växer hornen ut & jag bara måste övertyga dom... & det blev ju bra det med bara Carry fattade att hon skulle gå gämsides & inte i rumpan på Fflach 💪🏻✌🏻Har haft Lloyd med som handhäst förut & det va aldrig några konstigheter, men han är ju killen med stort K också ❤


Sällskap av två godingar i soffan, som vanligt! 


Kort dag på jobbet imorgon & ledig på fredag 👍 


Ha det gott! 😘


Av Malin - 28 december 2016 22:26

     


Idag fick det bli en ridtur i mörkret, utan pannlampa... Det gick det med! Tycker Fflach är duktig! På hemvägen va vi lite oense ett tag dock. Vi skuttade lite & hamnade i diket en stund... Ibland blir han lite kaxig om jag ställer lite krav. Men han har otur som har mig som matte... Jag är alltid mest envis av oss 😉 Får nog tacka min första ponny Manolito för min envishet 😂 

Samma sak häromdagen när jag skulle prova att ta med Carry som handhäst, ingen av dem tyckte att det va en bra idé. Men då växer hornen ut & jag bara måste övertyga dom... & det blev ju bra det med bara Carry fattade att hon skulle gå gämsides & inte i rumpan på Fflach 💪🏻✌🏻Har haft Lloyd med som handhäst förut & det va aldrig några konstigheter, men han är ju killen med stort K också ❤


Sällskap av två godingar i soffan, som vanligt! 


Kort dag på jobbet imorgon & ledig på fredag 👍 


Ha det gott! 😘


Av Malin - 28 december 2016 22:26

     


Idag fick det bli en ridtur i mörkret, utan pannlampa... Det gick det med! Tycker Fflach är duktig! På hemvägen va vi lite oense ett tag dock. Vi skuttade lite & hamnade i diket en stund... Ibland blir han lite kaxig om jag ställer lite krav. Men han har otur som har mig som matte... Jag är alltid mest envis av oss 😉 Får nog tacka min första ponny Manolito för min envishet 😂 

Samma sak häromdagen när jag skulle prova att ta med Carry som handhäst, ingen av dem tyckte att det va en bra idé. Men då växer hornen ut & jag bara måste övertyga dom... & det blev ju bra det med bara Carry fattade att hon skulle gå gämsides & inte i rumpan på Fflach 💪🏻✌🏻Har haft Lloyd med som handhäst förut & det va aldrig några konstigheter, men han är ju killen med stort K också ❤


Sällskap av två godingar i soffan, som vanligt! 


Kort dag på jobbet imorgon & ledig på fredag 👍 


Ha det gott! 😘


Av Malin - 28 december 2016 22:26

     


Idag fick det bli en ridtur i mörkret, utan pannlampa... Det gick det med! Tycker Fflach är duktig! På hemvägen va vi lite oense ett tag dock. Vi skuttade lite & hamnade i diket en stund... Ibland blir han lite kaxig om jag ställer lite krav. Men han har otur som har mig som matte... Jag är alltid mest envis av oss 😉 Får nog tacka min första ponny Manolito för min envishet 😂 

Samma sak häromdagen när jag skulle prova att ta med Carry som handhäst, ingen av dem tyckte att det va en bra idé. Men då växer hornen ut & jag bara måste övertyga dom... & det blev ju bra det med bara Carry fattade att hon skulle gå gämsides & inte i rumpan på Fflach 💪🏻✌🏻Har haft Lloyd med som handhäst förut & det va aldrig några konstigheter, men han är ju killen med stort K också ❤


Sällskap av två godingar i soffan, som vanligt! 


Kort dag på jobbet imorgon & ledig på fredag 👍 


Ha det gott! 😘


Av Malin - 27 december 2016 17:18

Hej bloggen!


Skulle nästan kunna tro att jag glömt dig, det har jag inte... Men har helt enkelt inte prioriterat tiden till att blogga.

Händer inte så himla mycket heller för den delen. 

Just nu sitter vi och väntar på att Elin ska börja rida. Hon ska visa att hon kan rida för att få sitt gröna kort. Provet har hon redan gjort. Lite spännande att få rida nån annan ponny/häst än sin egen! 😀


Annars då? Vi har varit iväg på en träning sen jag skrev sist. Annars har det varit lugnt på den fronten. Försöker ändå hålla igång hästarna några dagar i veckan. Men nu går vi ju mot ljusare tider!! Längtar efter ljuset & lite snö!!


Har varit lite orolig för Dima, hon gnäller/piper väldigt mycket & äter sin mat väldigt sakta!! Och sover nästan hela tiden inne, så fort vi kommer ut däremot så är hon pigg & springer som vanligt. En teori är att hon är lite låg efter löpet. Men ger det sig inte snart så får det bli en tur till veterinären!


Hörs! 😘

Av Malin - 14 december 2016 23:31

   

Idag var det en sån himla fin kväll, med fullmåne. Vi behövde inte ens använda pannlampan! Det var ljust ändå 🌟🌝


Det var skönt att kunna åka hem tidigt idag (ca 15:45), igår va det jobb 8-20 & till 20 dagen innan också. Passar på att jobba lite mer när barnen är hos Fredrik..


Nästa vecka ska vi träna, ser jag fram emot!! 🐎


Kram kram 😘


Av Malin - 11 december 2016 22:52

Om två timmar för 17 år sedan kände jag den första värken.. Det var Linus som tyckte det var dags att se dagens ljus! Men det tog tid, han föddes ca 22 timmar senare, kl 23:23 den 12/12 1999 föddes min första lilla prins!! Helt ofattbart att jag har varit mamma i 17 år!! Kan berätta att den 12 december 1999 var det totalt snökaos i Filipstad där vi bodde då. Linus pappa var ute och plogade snö & hade inga planer på att åka hem för att jag ringde! 😂 Haha, nejdå så farligt va det nog inte, men det tog nog iaf en sisådär 5-6 timmar... Men vet ju med mig att jag kan va lite envis också, så troligen sa jag att det inte va bråttom 😉 & med facit i hand så va det ju inte det minsta bråttom! Lite kul att man kan minnas nåt så himla tydligt som hände för så länge sen, när jag knappt minns va som hände igår ibland! 😀

Älskade unge (Linus), du har gett mig många gråa hår genom åren. Jag har varit arg så jag gråtit ibland & ledsen när du hittat på hyss.. Många fler gånger har jag skrattat åt dina tokigheter. Och varit en stolt mamma på fotbollsläktaren eller  innebandyläktaren! Fina Linus, grattis på 17 årsdagen!! ❤️😘 🎉🎉

Av Malin - 8 december 2016 00:03

         

Och några bilder från när jag bodde i Acksjön & hästarna var hemma på sommarbete :) Ja sista bilder va det iof inget sommarbete, men en fin bild iaf :))

Skapa flashcards