fflachigamalin

Alla inlägg under oktober 2015

Av Malin - 31 oktober 2015 22:16

När jag skrev här senast så var ridningen katastrof!! Fflach har varit lite bråkig när vi varit på ridbanan. Igår tog han tillfället i akt när jag fattade galopp. Han tog bettet och försökte dra!! Han lyckades till viss del innan jag lyckades få stopp på honom. Men talade om för honom på skarpen att så gör man inte!! 😬 Efter det så skötte han sig bra. 

Idag tog vi ett nytt pass på banan, får passa på när det är helg och det är ljust ute! Idag var han mer mjuk och fin som han har varit sista tiden. Men väldigt taggad och det känns som han skulle kunna explodera när som helst... Men idag var han duktig hela passet 👍 Duktig häst!! Får bli ett pass imorgon igen ☺ Vi tränar mycket övergångar och mjukgörande rörelser för att försöka komma tillbaka som för några veckor sen.. 

I onsdags så hade jag uppkörning för B96, jag klarade det!! Så nu kan jag ut och dra på min transport själv 👍😀 Gladast är nog pappa som slipper följa med dom chaufför varje gång vi ska iväg på träning! 


       

Fflach ÄLSKAR bananer!! Han blir helt galen... Blir han iof av allt ätbart, men bananer är ngt extra 🍌 😁

Av Malin - 25 oktober 2015 22:00

Precis,  det glömmer jag ju bort hela tiden!! 

Vad har hänt sen sist då?? Rätt mycket förstås... 😁 

Elin har köpt en egen ponny! Ett welshsto, född 2010. En liten söt pärla vid namn Rhosyn Caryl. Första gången jag/vi har ett sto... Hittills är vi så nöjda med henne! De har hunnit med några träningar och även varit med på KM i dressyr. Km startade de med målet att Elin skulle komma ihåg att rida rätt vägar och att fatta rätt galopp i båda varven, vilket de klarade galant!! 👍 Nästa år är nog målet högre 😉 


 



Själv har jag och Fflach tränat på målmedvetet, och det har verkligen gett resultat 👍☺ Han har varit så mjuk och fin att rida!! 


 


Men idag var det en ordentlig svacka... Hoppas verkligen att det bara var tillfälligt!! För det kändes verkligen som att vi var på ruta ett igen... 👎 Vi klättrade i fredags, kan ju hoppas på att han hade träningsvärk idag, så det var därför han va tung och stark.... 

Nu kommer det ju vara mörkt och tråkigt när jag kommer hem från jobbet på kvällarna, så får se om vi kan komma iväg och träna där det finns belysning nån dag i veckan iaf ☺


Kram på dig! 😘

Ovido - Quiz & Flashcards