fflachigamalin

Alla inlägg under maj 2015

Av Malin - 24 maj 2015 22:28


I fredags  så var equterapeuten här och gick igenom Fflach, små låsningar längs revbenen. Det fick hon lös ganska enkelt. Hon tyckte att han var väldigt rörlig, mjuk och fin. Och han hade tydligen ett happy smile, vilket ju var bra!   Eftersom han fick behandling på fredag kunde vi inte vara med och träna för Ulrika som planerat. Elin och Lloyd fick ta min plats! Ulrika tyckte att även Lloyd var lite stel i höger sida, så equterapeuten får ta en koll på honom också! 

Idag var det den vanliga söndagsträningen för Agneta. Lilla Lloyd blir bara duktigare och duktigare! Agneta säger att han kommer bli en riktig hoppkanon 😉 Full kolla på bommarna på marken. Nästa vecka ska de hoppa bana. Imorgon får Lloyd en vilodag. Kan behövas efter två dagars träning! Tror inte att han blir så trött i kroppen, men däremot blir han tröt i huvudet 💗

Fflach har fått två dagars vila nu, imorgon ska Julia ta ut honom på en lugn skogstur ☺ 

Har anmält mig och Fflach till ett helgdagar för Ulrika i sommar, ska bli så kul! Startar med läger första dagen på min semester, kan ju inte bli bättre! 👍 

Nu blir det snart natten här.. 

Godnatt!! 

 

Av Malin - 21 maj 2015 22:43

Hade glömt att jag startat blogg... Men nu kommer ett inlägg igen. 

Har hänt endel, mest roligt! De som hyr mitt hus vill köpa det! ☺ Och idag var vi iväg och tittade på ny bil, bestämde oss för att köpa. Så någon dag nästa vecka blir det bilbyte. 

Imorgon kommer equterapeuten hit till Fflach och ska kolla honom. Förhoppningsvis så hittar hon något som går att knäcka rätt i bäckenet/ryggen. Han verkar inte ha nåt ont, men känns lite stel i ridningen. Och syns att han är sned.. 

Idag har vi varit ute på en ridtur i strålande väder, härligt! 


   

Av Malin - 11 maj 2015 21:36

Idag har jag äntligen varit iväg och fixat ryggen hos osteopaten! Det var välbehövligt. Satt fast från bäckenet och långt upp i nacken. T.o.m käkarna.. Men då har jag haft jäkligt ont länge också. 

Lite roligt på jobbet imorse, körde övning 9 (mindre landsväg) med en elev, vi hade precis pratat om vilka risker som kan finnas. Precis efter så springer det ut en hel flock med får som verkar vara på rymmen!! 

Nu är det en arbetsdag kvar innan 5 dagars ledighet. Degerfors på onsdag, sen kryssning med jobbet på torsdag till fredag,  ska bli roligt att komma iväg lite! 👍 😃 


Trevlig kväll!!

Av Malin - 10 maj 2015 22:45

Började dagen med sovmorgon igen! Vaknade med jordens träningsvärk från gårdagens ridtur... Men på det igen, upp till stallet & tog en tur ihop med Mona och Vinur. Fflach var riktigt mjuk och fin att rida idag!

Idag var Fredrik med Elin på träningen med Lloyd, de hoppade idag. Hade gått bra, men de behöver träna både häst och ryttare. 

Jag var med Isac till Sunne på fotbollsmatch. Linus var till Isacs glädje också med och tittade. Nyedshov vann matchen med 4-3, en jämn och rolig match att titta på! 😃 


Nu är det soffläge! Imorgon jobb igen, men bara två dagars jobb för mig den här veckan. Har tagit ledigt på onsdag för att följa med Linus till Degerfors och träffa hans klass och få information.

Ha en bra kväll!!  

Av Malin - 9 maj 2015 23:06


Åkte till stallet på förmiddagen och hade planerat en långtur själv med Fflach. Men när jag kom dit var Laila redan där och även Elin var där. Båda två vart sugna att följa med. Så långtur blev det, men med sällskap! Mycket roligare!! 😃 Längs vägen gick det får på ett ställe & tänk va farliga de var!! De kom springande mot oss och bräkte för fullt , hästarna var föestenade alla tre innan de beslutade sig för att kasta sig iväg hemmåt.. Slutade med att jag hoppade av och gick förbi med Fflach, då går han ju fram utan att tveka. Fortsatte & skulle sen över älven som forsar, där har Fflach gått många gånger när han var yngre så det gick helt ok iaf. I Acksjön stannade vi till och Elin slängde in sin jacka hemma för det vart så varmt! Sen skulle vi gena genom skogen på höjda hem, jag som har gått där förut tog täten .. Haha, vet inte om de vill följa mig i skogen fler gånger! Vart väl lite miss av stigval, mycket klättrande upp och ner innan vi väl var framme.. 😁 Hade fastnat en liten gren i Fflach träns som jag böjde mig fram för att ta bort, då plötsligt bara flyger han upp i luften!! Jag själv lyfter nog en halvmeter över sadeln & hinner tänka att jag kommer landa på marken, men på nåt sätt lyckas jag landa i sadeln igen!! Jäklar va du flög mamma utbrister Elin efter en lång tystnad!! 😁 

Kroppen är något mör efter dagens tur... 😁 Hästarna blev svampade med vatten efteråt för det vart svettigt även för dom! Lloyd hann inte ens ut innan han slängde sig omkull och rullade, Fflach & Asta rullade sig genast ute i leran! 😃 En härlig tur vart det iallafall!

Sen vart det snabbt hem för ombyte och iväg på sminkparty i Brattfors, Mary Kan Kay produkter. Jag lyckades vinna en lotion & duschcreme!! 😃 

Nu är jag däckad i soffan efter en god middag & ett par glas 🍷 

     




Av Malin - 9 maj 2015 10:38

Började som vanligt med att jag vaknade kl 6, gick upp en stund. Men jag lyckades somna igen & sov riktigt länge! Skönt, kändes som välbehövligt! 😃 

Nu blir det snart stallet, jag funderar på att ta en långtur med Fflach. Funderar också på att fixa en hage. Får se vad jag hinner och vill när jag kommer dit. 

 

Av Malin - 8 maj 2015 18:50

Är i Kil och ska kolla fotbollsmatch, Linus som ska spela. Blåser så jäkla kallt!! Har vinterjacka på, men fryser iaf.. & har inte gått ur bilen än ;-) 

Tömkörning Lloyd när jag kom hem idag, oj va han är pigg! Härligt med pigga glada hästar. Vi köpte ny sadel till honom, den passade mycket bättre än de andra! På söndag är det dags för träning igen :-)

Av Malin - 5 maj 2015 18:31

Smått trött och mör i kroppen efter en dag på moppen!! ;-) Haft mopedlektioner från kl 8 imorse till kl 17 😃 Det är roligt ,men man blir trött & sliten i både kropp & knopp... 

Hästarna får vila idag!

Ovido - Quiz & Flashcards