fflachigamalin

Alla inlägg under juni 2016

Av Malin - 25 juni 2016 23:15

   

Började dagen med sovmorgon & en god smothie till frukost. Sen raka vägen till stallet & ett pass på ridbanan med Fflach. Började med att han dummade sig & vart stark.. Men räckte att jag vart arg en gång, så skötte han sig jättebra resten av passet! Stundtals t.o m riktigt fin 🌟 Fina galoppfattningar, men sen blir det lite springigt.. Men vi jobbar på! Ska få till galoppen innan sommaren är slut iaf. Det har jag bestämt! Hem från banan gick jag med honom, tror vi va lika svettiga båda två. Hem & ta en dusch. Va länge sen vi använde slangen, så trodde han skulle dansa runt och krångla. Han va lite skeptisk när han såg slangen. Men bara han fick vattnet på sig så insåg han vad skönt det var. Han stod och njöt!! 😍 


Tog in Electro sen och kollade över honom, satt på flugtäcke och sprayade på lite flugspray (hans matte är på semester). Han stod på stallgången och somnade. Så han fick gå in i en box medan jag smorde sadel och träns. Tvättade benskydd mm. I boxen stod han inte längre innan han la sig ner och somnade gott. Gött att komma in där det va svalt och skönt & inte en massa broms och flugfän!! 

     

Bästaste Dima har förstås varit med i stallet hela dagen 💖

Efter stall vart det raka vägen till Björkliden och kolla dressyrtävling, så fina och duktiga hästar/ryttare att titta på! 

Efter det en tur till stallet igen och plocka in sånt jag hade ute på tork. Och då passade jag på att åka & titta till Elin och Ebba som tagit en ridtur till sjön med hästarna ☺

     

Så härligt & både Carry och Prinsen gillar att bada!


Sen så va jag redo för att åka hem och duscha själv också. Robin, Bella och jag tog en tur till stan och åt god mat på Brasseriet. Oxfilé med pepparsås och jordgubbar och glass till efterrätt 😋 Mmm... 

   


Påväg hem köpte vi med mat till Linus och Amanda. De ville testa maten från KFC. Tjejen i kassan tyckte nog jag va velig... 😂 Visste ju inte va jag skulle ha & massa olika tillval skulle det va.. Men det verkade som de va nöjda med maten iaf 👍 Men va så mycket så det vart över! 

 

Nu softar vi på altanen med en stor godispåse 😜

Av Malin - 23 juni 2016 21:12

Provat att skriva nytt inlägg två gånger nu & båda har försvunnit.. Så tredje försöket nu! 😜 

Imorgon är det midsommar ifall ngn har missat det. Själv hade jag missat der fram till i tisdags när jag och grannen satt och planerade lite. Tyckte att hon hade bråttom med att vi skulle bestämma vem som skulle göra vad... Trodde att det var nästa helg ja 😂😂 Har lite mycket hjärnan nu... 😉 Men det är alltså imorgon! 


Igår hade jag en semesterdag, passade på att handla till midsommar, lyckades köpa den dyraste köttbiten jag hittade så nu jäklar får vi äta med andakt.. Var också till Brattfors och hämtade lite hagmaterial. Massa eltråd och stolt, som jag hade när jag gjorde sommarhagar i Acksjön. Sen hem och fixa en natthage till Fflach och Asta. De är som tunnor, så nu ska de får gå utan gräs på nätterna! 

Fick med Isac och Robin ut med hästarna också, Isac red och Robin gick med Dima. Blev en liten tur till ridbanan. Isac är jätteduktig!  Även Fflach var duktig, han har ju inte gjort så mycket på senaste två månaderna. 

På kvällen så va det terminsavslutning för Isac på fotbollen. Match med föräldrarna, så jag han med en fotbollsmatch. Men fotboll är allt farligt det... Jag duckade när bollarna kom i huvudhöjd! 🙈 Efteråt fick vi grillade hamburgare 👌


Ikväll har vi varit till Road 63 och käkat mat, sen en liten biltur & avslutade med en sväng till stallet. 


       


Avslutar med en öl och lite nötter 🍻


Ha det gött 😘


Av Malin - 22 juni 2016 23:24

     

Skrev nyss ett inlägg som försvann..  😬 Så nu blir det bara bilder istället. Orkar inte skriva om allt igen!


Natti natti 😘 

Av Malin - 14 juni 2016 21:40

Hallå vart tar tiden vägen??! Allt går i ett... Hinner ju inte med! 😃 

Barnen har sommarlov, jag jobbar. Isac har haft fotbollsskola sen i lördags, sista dagen imorgon. Linus jobbar som ledare på fotbollsskolan. Elin ska på läger till helgen! Jag är med och hjälper till på lägret. Sks bli kul, vill också åka på ridläger... Men på Fredag ska jag ta första ridturen sen operationen iaf!! Längtar!! Och hoppas att det ska gå bra... Sen blir det helgläger för mig i augusti ☺ Elin kommer också vara med på det! Då är det Ulrika som kommer. 

 

Isac var med och red på Lloyd förra veckan! Jättekul tyckte han 👍 



Ovido - Quiz & Flashcards