fflachigamalin

Alla inlägg den 27 april 2016

Av Malin - 27 april 2016 20:16

Kvällsronden gjord och jag har fått alla mina piller 💊 Det är antibiotika, två olika sorter, två Alvedon och en tablett med morfin. Så nu ska jag nog sova gott. Ikväll har jag tagit en dusch, skönt! Promenader i korridoren, annars har jag varit ganska trött och slumrat en del. Och fördrivit tiden med tv och pratat med mina rumskamrater. Två tjejer i min ålder. Trevligt, annars brukar jag alltid va mycket yngre än alla andra 😉 

Meningen var att jag skulle åka liggande transport hem på fredag, men läkaren och sköterskorna tyckte att det blir en alldeles för lång transport med ca 7 timmars resa. Så istället flyger de mig till Karlstad imorgon förmiddag. Så får jag ligga på sjukhuset där i några nätter. Både skönt och inte att få åka till Karlstad. Känns tryggare här ifall ngt skulle hända. Läkaren (Antonio) som opererade mig är tydligen en av de bästa i norden fick jag höra av en sköterska idag. 

Nu ska jag ringa och prata med mina älskade barn 💗💗💗


Kram och godnatt!! 

Av Malin - 27 april 2016 09:00

Då var operationen gjord och läkaren säger att han är väldigt nöjd! Det känns bra ☺ Men som han säger, han kan inte lova till 100% att det blir helt bra. Det beror på hur det läker. Men läker allt som det ska så skulle det tydligen t.o.m bli bättre än innan.. 

Jag har fått en läkare som jag verkligen känner förtroende för, det märks att han vet vad han gör. Och han är så trevlig och skojfrisk!! 😀 Igår när jag hade vaknat efter operation så var han in och pratade med mig ett par gånger. Varje gång han kom så mådde jag illa. Så det skojade han om hela tiden att det va dumt att han visade sig för jag blev illamående varje gång 😂😂 Usch igår mådde jag verkligen dåligt, det gör jag alltid efter att jag varit nedsövd. Tror att det är av morfinet också.. Tror att operationen tog ca 3 timmar. 

Han har varit här och pratat med mig nu på morgonen. Han förklarade hur de gjort. Och sånt som är viktigt att tänka på nu efteråt. Inga speciella restriktioner förutom att jag måste ta det väldigt lugnt och inte sitta upp några längre stunder. Jag har ju lite svårt för just det där att ta det lugnt... Men jag ska verkligen ta det lugnt nu!! Han bara skakade på huvudet åt mig när jag svarade på hur ont jag hade nu. På en skala mellan 1-10 (där 10 är ondast) så svarade jag två.. Men jag har faktiskt inte alls särskilt ont! Det känns, men jag hade räknat med att det skulle va mycket värre! Visserligen äter jag ju smärtstillande, vilket jag påpekade. Ja meningen är ju inte att vi ska plåga dig här sa han 😂 Däremot får jag inte varken äta eller dricka mer än max två glas vatten om dagen. Jag får dropp, flytande biff som han sa.. Berättade att jag startat ett nyttigare liv & ville gå ner några kilon, så att det va bra med en kickstart 😉 Du ska inte gå ner sa han, nu blir jag orolig! Ge henne två påsar flytande biff sa han till sköterskan!! 😂😂 Haha, låter säkert inte lika kul när jag skriver.. Men jag tycker han är rolig iaf 👍😀

Nej nu ska jag ta en promenad i korridoren! 

Hej så länge! 😘   

Flytande biff... 😂 

Ovido - Quiz & Flashcards