fflachigamalin

Direktlänk till inlägg 8 november 2016

Vad hände?!

Av Malin - 8 november 2016 23:03

I lördags hade mamma sin 60-årsfest 🎉🎂🎉 Mycket roligt att träffa alla släktingar! Vi träffas alldeles för sällan. Jag var iaf med och stängde festen (nåt jag brukar va bra på) 😀 Att det va en trevlig kväll kändes på söndag... 😜 Lite ont i huvudet och liiite trött. Jag slog nog personligt rekord i att sova länge! 😂😂 Flyttade mig från sängen till soffan när klockan va 14:50!! 😂🙊😱 Jag som vanligtvis tycker att det är jättetråkigt att va hemma och inte göra ngt.. Men framåt kvällskvisten så åkte Isac och jag till stan för att inhandla nya fotbollsskor, träningsbyxor/tröja, vantar och mössa. Va ju tvungen att ha ordentliga kläder till första fotbollsträningen med KBK! Isac är så glad att han fått börja träna fotboll i stan där de tränar även vintertid! 😄 Tycker han är modig som utan att han känner en endaste en av varken ledare eller lagkamrater sen innan, ändå kör på som vanligt! Verkar va bra ledare och lagkompisar! 👍 


Ikväll har jag och Fflach varit på träning. Så kul, ny tränare för oss. Och kändes verkligen jättebra stundtals. Nu ska vi öva vidare 👍😄 

Han har ju varit rätt spänd och nervig ett tag. Det har startat redan när jag börjar borsta honom i stallet.. I lördags var vi i ridhus och red, då va han lugn när jag gjorde i ordning honom. Och rätt lugn och fin när vi kom fram också. Men lite spänd när vi red. Dock inte så farligt och han slappnade av mer och mer. Igår red vi ut i mörkret med pannlampa, coollugn när vi gjorde i ordning, han va precis som gamla vanliga Fflach igen! Samma när vi red ut, inga konstigheter alls! Så skönt, hoppas min vanliga Fflach är tillbaka för att stanna 😉 Även idag på ny plats tyckte jag att han va duktig 👍


Nu sova, klockan ringer 5:30 😴💤

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 juli 2017 22:11

Redan juli & om en vecka fyller Elin år! Idag var det hennes ponnys tur att fylla år. 7år idag, Elin fyller 14.... Vi har varit på kusten i ett par dagar. Innan det va Elin på en veckas ridläger. Hon var nöjd med lägret. Är ju alltid kul med läger & ...

Av Malin - 14 maj 2017 22:48

Glömmer bloggen ibland... Men nu gör jag ett försök igen. Tappade sugen lite när Fflach kom hem igen. Inte för att han kom hem, utan för att han va smal & inte vanliga Fflach att rida heller. Upplevde honom som stressad. Men nu nästan två månader sen...

Av Malin - 28 mars 2017 22:54

Äntligen lite vårvärme!! I söndags var det ju helt otroligt skönt ute.. Jag startade söndagen med att åka iväg med Fflach, framförallt för att få lite miljöträning. Nyttigt att träna på nytt ställe med nya hästar. Han var inge roligt, springig & huvu...

Av Malin - 24 mars 2017 22:58

              Han är hemma igen! Och det va skönt att få hem honom igen... Även om planen va ngt annat. Han har haft det bra & blivit väl omhändertagen när han va borta på prov. Men han har nog ändå varit lite stressad över sitt miljöomby...

Av Malin - 4 mars 2017 12:37

Vaknade med feber imorse, så blir en extremt lugn dag idag. Skit, jag som skulle skriva på mitt examensarbete den här helgen. Men & andra sidan, orkar jag blogga så borde jag ju orka skriva på arbetet! Skillnaden är väl att då behöver jag tänka lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards