fflachigamalin

Direktlänk till inlägg 20 maj 2016

En tur till stan!

Av Malin - 20 maj 2016 08:47

Nu var det ju ett tag sen som jag skrev. Vad har hänt då? Inte jättemycket, förra helgen var Ulrika här och hade kurs. Blev inte så mycket till träning för Elin. Det visade sig ganska snabbt att Carry var halt. Syntes inget i skritten. Men i traven var det tydligt! Beslutade att hon skulle få gå i egen hage och även sova inne i egen box några nätter. Och självklart vila! Kollade henne i trav redan dagen efter & då sprang hon hur rent och fint som helst igen! Men hon fick ändå vila några dagar till för säkerhetsskull. Kollade henne på böjt spår också och inte heller då ngn hälta 👍 Troligen hade hon trampat till på ngn sten bara, eftersom det var så himla tydligt då & sen va helt borta redan dagen efter.. Skönt iaf att det inte va ngt värre! 

Planen var ju att åka på hoppträning på söndag, men det vart det ju ingen för Carrys del.. Elin har det bra som har två ponnys! Lloyd fick åka med istället. Det hade han inget emot. Han har inte hopptränat sen förra sommaren. Vart därför en lugn träning. Han rids ju och är igång, men har mest varit uteritter och lite lättare dressyrpass på banan. Oj va han taggade till och tyckte det var roligt att hoppa!! 😍

 


Fflach har ju vilat sen jag blev opererad, tror att det har gjort honom gott. Han började tunna ur så i slutet av vintern. Nu har han bara skrotat i hagen och ätit gräs och vips så va hullet bra igen 👍 Snart är det väl för bra istället... 😝 Under veckan som gått så har Elin fått rida även honom. Han skötte sig jättebra! Har stått i en månad och ändå gör precis vad Elin ber om, det är skönt med en häst som inte varvar upp trots lång vila! Mycket är nog tack vare att han går på lösdrift och har en jättestor hage att röra sig i! 

 


Nu ska jag fixa till mig och åka till stan. Min bil ska på hjulinställning. Den drar så snett, så jag hoppas att det är vad som behövs för att det ska bli bra! 


Trevlig fredag!! 💐


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 juli 2017 22:11

Redan juli & om en vecka fyller Elin år! Idag var det hennes ponnys tur att fylla år. 7år idag, Elin fyller 14.... Vi har varit på kusten i ett par dagar. Innan det va Elin på en veckas ridläger. Hon var nöjd med lägret. Är ju alltid kul med läger & ...

Av Malin - 14 maj 2017 22:48

Glömmer bloggen ibland... Men nu gör jag ett försök igen. Tappade sugen lite när Fflach kom hem igen. Inte för att han kom hem, utan för att han va smal & inte vanliga Fflach att rida heller. Upplevde honom som stressad. Men nu nästan två månader sen...

Av Malin - 28 mars 2017 22:54

Äntligen lite vårvärme!! I söndags var det ju helt otroligt skönt ute.. Jag startade söndagen med att åka iväg med Fflach, framförallt för att få lite miljöträning. Nyttigt att träna på nytt ställe med nya hästar. Han var inge roligt, springig & huvu...

Av Malin - 24 mars 2017 22:58

              Han är hemma igen! Och det va skönt att få hem honom igen... Även om planen va ngt annat. Han har haft det bra & blivit väl omhändertagen när han va borta på prov. Men han har nog ändå varit lite stressad över sitt miljöomby...

Av Malin - 4 mars 2017 12:37

Vaknade med feber imorse, så blir en extremt lugn dag idag. Skit, jag som skulle skriva på mitt examensarbete den här helgen. Men & andra sidan, orkar jag blogga så borde jag ju orka skriva på arbetet! Skillnaden är väl att då behöver jag tänka lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards