fflachigamalin

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Vårväder 😀

Av Malin - 14 mars 2016 22:20

I fredags var jag ledig och tillbringade en sisådär 4-5 timmar i stallet. Red ut med Fflach i det helt fantastiska vädret!! 🔆 Mjuk fin och duktig kille. Försöker träna så gått det går även på uteritterna nu när det är vinter (eller vår). Ridbanan som vi får använda är full av snö, så där har vi inte varit på hela vintern. Vart i ridhus några gånger i vinter, men inte så ofta som jag önskat. Men endel går ju att göra även ute! Tex öppna, sluta skänkelvikning osv. 

Hela helgen har väl mestadels handlat om hästar. På lördag hade jag stallet på morgonen, fodrade och mockade till alla. Sen ner på innebandymatch med Isac☺ Är så himla imponerad av killarna och tjejerna, de spelar så himla bra! Snyggt passningsspel!! De vann matchen med 6-1👍

Sen åkte jag och hämtade ett lass med hö, hade bra hjälp rav pappa att lasta både i och ur! Vad gjorde jag utan mamma och pappa?! De är med och fixar och hjälper till med det mesta!! Sen vart det en ridtur med, Laila och Matilda. Jag var mest irriterad över att Fflach var okoncentrerad och låst i höger sida.. Absolut inte som i somras, men ändå så jag blev irriterad.. 

Söndag så vart det också upp tidigt, gav hästarna frukost och mockade till alla utom en (han inte med mer just då), sen bar det iväg på hoppträning med Elin och Carry. Till Filipstad. Carry blir så pigg och stark när det är fler hästar med. Så där har vi lite att träna på.. Och Elin behöver bli tuffare och ta tag i henne när hon bara springer på! De kraschade in i ett hinder och Elin åkte av. Det gick ok, men hon har fortfarande ont i vänster sida som hon landade på. Hon satt sig iaf upp igen och hoppade banan en gång till. Den här gången med bättre broms mellan hindren, så då gick det mycket bättre! 👍 

Idag var jag en tur till sjukhuset för att ta cellprov. Vilket gjorde att jag han hem lite tidigare & hängde med Elin och Matilda ut. Även idag var Carry pigg & bara vill springa snabbare och snabbare. Backar ner i diket osv. Så Elin fick i uppgift att trava 5 långsamma steg, skritta två, trava 5, göra halt, trava osv. Fungerade bättre. Längre fram började hon gå ner i diket igen. Då blev jag irriterad, så Elin och jag bytte häst resten av vägen hem. Fflach hade skött sig exemplarisk hela vägen. Jag känner honom väldigt bra vid det här laget. Så jag vet precis vilka dagar han är att lita på & inte.. 

Jag behövde bara bli arg på Carry precis i början. Sen var hon väldigt duktig resten av vägen hem! Ska nog försöka rida henne en liten stund nån dag i veckan framöver. 

Nu är det dax att sova!! Godnatt 😘 


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 juli 2017 22:11

Redan juli & om en vecka fyller Elin år! Idag var det hennes ponnys tur att fylla år. 7år idag, Elin fyller 14.... Vi har varit på kusten i ett par dagar. Innan det va Elin på en veckas ridläger. Hon var nöjd med lägret. Är ju alltid kul med läger & ...

Av Malin - 14 maj 2017 22:48

Glömmer bloggen ibland... Men nu gör jag ett försök igen. Tappade sugen lite när Fflach kom hem igen. Inte för att han kom hem, utan för att han va smal & inte vanliga Fflach att rida heller. Upplevde honom som stressad. Men nu nästan två månader sen...

Av Malin - 28 mars 2017 22:54

Äntligen lite vårvärme!! I söndags var det ju helt otroligt skönt ute.. Jag startade söndagen med att åka iväg med Fflach, framförallt för att få lite miljöträning. Nyttigt att träna på nytt ställe med nya hästar. Han var inge roligt, springig & huvu...

Av Malin - 24 mars 2017 22:58

              Han är hemma igen! Och det va skönt att få hem honom igen... Även om planen va ngt annat. Han har haft det bra & blivit väl omhändertagen när han va borta på prov. Men han har nog ändå varit lite stressad över sitt miljöomby...

Av Malin - 4 mars 2017 12:37

Vaknade med feber imorse, så blir en extremt lugn dag idag. Skit, jag som skulle skriva på mitt examensarbete den här helgen. Men & andra sidan, orkar jag blogga så borde jag ju orka skriva på arbetet! Skillnaden är väl att då behöver jag tänka lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards