fflachigamalin

Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Malin - 17 oktober 2016 22:11

 

Jag hade bestämt mig för att denna vinter skulle jag inte använda täcke på Fflach. Har gått bra tills idag, idag va han frusen i kombination m lite nervositet så stod han och skakade.. Så idag åkte täcket på! Är väl bara att inse att jag har en fryslort till häst 😜 Alla andra hästarna i stallet har redanfått rätt mycket vinterpäls. Men Fflach har som vanligt inge värst m päls. Dessutom tappar han lätt vikt, så det får också va ett argument för täcke för hans del. Han verkade nöjd iaf! När jag åkte från stallet så låg han och sov ute i hagen 😄 

Hovslagaren va här imorse, så nu har alla tre fina fötter igen 👍 Carry som har varit lite tråkig att sko, skötte sig jättebra idag!! Vi vart förvånade både jag och hovslagaren! 😄 Men då va det Fflach som va lite tråkig istället ... Nerverna på utsidan idag. Vissa dagar är sånna. Elin skulle varit med och kramat honom idag också 😉



Av Malin - 17 oktober 2016 00:10


 

Idag vart det träning 😄 Gick väl helt ok, men inte helt nöjd. Nytt ställe för Fflach, vilket innebär massa nytt att titta på... 😜 Så lite spänd häst, med lite ljusglimtar mellan varven 😉 Galoppen vart nån ok & några spända. Men det blir bättre och bättre iaf 👍 Och jag jobbar på med min sits...

Efter mig var det Elins tur och då var det hoppning. De har inte hoppat ngt på länge eftersom hon haft gipsad arm och ont i den. Men nu är armen bra! Va inga konstigheter, trots uppehåll. De hoppade hinder med vattenmayta under & det tittade hon inte ens på, duktig ponny! 😀


I eftermiddag/kväll har jag hälsat på en kompis som jag inte träffat på länge. Mycket trevligt att ses, får inte dröja så länge till nästa gång bara!!



Igår kväll va barnen och jag till stallet och nattade hästarna. Vi va lite spänningssugna, så vi tog en promenad ner i hagen mot skogen. Med varsina ficklampor 😀 Vi mötte varken spöken eller varg 😉 Men roligt hade vi!


Natti natti 😘


Ovido - Quiz & Flashcards