fflachigamalin

Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Vilken härlig dag!!

Av Malin - 25 juni 2016 23:15

   

Började dagen med sovmorgon & en god smothie till frukost. Sen raka vägen till stallet & ett pass på ridbanan med Fflach. Började med att han dummade sig & vart stark.. Men räckte att jag vart arg en gång, så skötte han sig jättebra resten av passet! Stundtals t.o m riktigt fin 🌟 Fina galoppfattningar, men sen blir det lite springigt.. Men vi jobbar på! Ska få till galoppen innan sommaren är slut iaf. Det har jag bestämt! Hem från banan gick jag med honom, tror vi va lika svettiga båda två. Hem & ta en dusch. Va länge sen vi använde slangen, så trodde han skulle dansa runt och krångla. Han va lite skeptisk när han såg slangen. Men bara han fick vattnet på sig så insåg han vad skönt det var. Han stod och njöt!! 😍 


Tog in Electro sen och kollade över honom, satt på flugtäcke och sprayade på lite flugspray (hans matte är på semester). Han stod på stallgången och somnade. Så han fick gå in i en box medan jag smorde sadel och träns. Tvättade benskydd mm. I boxen stod han inte längre innan han la sig ner och somnade gott. Gött att komma in där det va svalt och skönt & inte en massa broms och flugfän!! 

     

Bästaste Dima har förstås varit med i stallet hela dagen 💖

Efter stall vart det raka vägen till Björkliden och kolla dressyrtävling, så fina och duktiga hästar/ryttare att titta på! 

Efter det en tur till stallet igen och plocka in sånt jag hade ute på tork. Och då passade jag på att åka & titta till Elin och Ebba som tagit en ridtur till sjön med hästarna ☺

     

Så härligt & både Carry och Prinsen gillar att bada!


Sen så va jag redo för att åka hem och duscha själv också. Robin, Bella och jag tog en tur till stan och åt god mat på Brasseriet. Oxfilé med pepparsås och jordgubbar och glass till efterrätt 😋 Mmm... 

   


Påväg hem köpte vi med mat till Linus och Amanda. De ville testa maten från KFC. Tjejen i kassan tyckte nog jag va velig... 😂 Visste ju inte va jag skulle ha & massa olika tillval skulle det va.. Men det verkade som de va nöjda med maten iaf 👍 Men va så mycket så det vart över! 

 

Nu softar vi på altanen med en stor godispåse 😜

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 juli 2017 22:11

Redan juli & om en vecka fyller Elin år! Idag var det hennes ponnys tur att fylla år. 7år idag, Elin fyller 14.... Vi har varit på kusten i ett par dagar. Innan det va Elin på en veckas ridläger. Hon var nöjd med lägret. Är ju alltid kul med läger & ...

Av Malin - 14 maj 2017 22:48

Glömmer bloggen ibland... Men nu gör jag ett försök igen. Tappade sugen lite när Fflach kom hem igen. Inte för att han kom hem, utan för att han va smal & inte vanliga Fflach att rida heller. Upplevde honom som stressad. Men nu nästan två månader sen...

Av Malin - 28 mars 2017 22:54

Äntligen lite vårvärme!! I söndags var det ju helt otroligt skönt ute.. Jag startade söndagen med att åka iväg med Fflach, framförallt för att få lite miljöträning. Nyttigt att träna på nytt ställe med nya hästar. Han var inge roligt, springig & huvu...

Av Malin - 24 mars 2017 22:58

              Han är hemma igen! Och det va skönt att få hem honom igen... Även om planen va ngt annat. Han har haft det bra & blivit väl omhändertagen när han va borta på prov. Men han har nog ändå varit lite stressad över sitt miljöomby...

Av Malin - 4 mars 2017 12:37

Vaknade med feber imorse, så blir en extremt lugn dag idag. Skit, jag som skulle skriva på mitt examensarbete den här helgen. Men & andra sidan, orkar jag blogga så borde jag ju orka skriva på arbetet! Skillnaden är väl att då behöver jag tänka lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards