fflachigamalin

Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Malin - 24 mars 2017 22:58

   

       


Han är hemma igen! Och det va skönt att få hem honom igen... Även om planen va ngt annat. Han har haft det bra & blivit väl omhändertagen när han va borta på prov. Men han har nog ändå varit lite stressad över sitt miljöombyte. För han har tappat ganska mycket i vikt. Och är ganska smal nu. Men snart kommer det gröna gräset upp & då vänder det snabbt! Så jag är inte orolig. Och han är pigg och glad. Tror han också tyckte det va skönt att komma hem till sina kompisar igen 😄 Vi har kommit ut & ridit rätt bra nu också, är ju så mycket lättare när det är ljust längre på kvällarna. Är väldigt träningsdagen nu!!


Har börjat sätta igång Lloyd nu också när isen är så gott som borta från vägarna. Första turerna var han lite som en tickande bomb 😄 Väldigt glad och sprallig! Elin har en kompis som brukar följa med o rida ibland. Men nu va han så pigg och glad så Elin fick rida honom & kompisen ta Carrie. Idag tömkörde jag honom & då va han som vanligt igen. Pigg, men igen bombvarning 😉 Han har blivit behandlad två gånger nu av equterapeupten, han va den som det vart störst skillnad på sen förra behandlingen. Han va mycket bättre! Så skönt att höra. Däremot alldeles för tjock.... Vilket jag vet, men mindre mat kan han inte få, men det kommer bli bättre nu när han får röra sig mer! Vilken skillnad det har blivit på hans rörlighet efter de här behandlingarna! Han t.o.m trampade under sig idag när jag tömkörde, det vet jag inte om han har gjort en enda gång innan. Jättekul är det!! 👍💖


Elin är ute och reser, så jag motionerar även Carrie denna veckan. Elin har verkligen jobbat duktigt med henne! Galoppfattning från skritt gjorde vi idag!! 👍 Och lugn fin galopp har hon 😊 Lite annorlunda att rida en liten plutt... Hon är så cool också, bara knallar på i raskt tempo utan att titta på nåt. Det är ju inte jag riktigt van.

Inte för att Fflach kastar sig iväg för minsta lilla, men han är väldigt vaken och har koll på allt. Häromdagen så kom det fyra rådjur och skuttade över vägen när Fflach och jag va ute på tur. Han fick giraffhals, men bara han tittat lite så skrittade vi lugnt vidare. 


Ha dä! ✌🏻😀




Ovido - Quiz & Flashcards