fflachigamalin

Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Malin - 20 februari 2017 23:00

Ja, idag har jag varit ledig. Lämnade bilen på verkstan imorse. & den följetången verkar fortsätta.... 😡

Har haft besök i stallet också av Equterapeuten. Ville kolla igenom dom ordentligt. Lloyd har jag tänkt sätta igång lite försiktigt med promenader och tömkörning. Och Carrie tränar ju endel & jag/vi tycker hon är lite stel bak. Och mycket riktigt var det låsningar. Så nu har Elin fått ett träningsschema som de ska köra fram till nästa behandling, för hon kommer behöva fler. För att träna ryggen nu ska de skritta och galoppera mest, inte så mycket trav. Så lite intervaller i galopp är vad som gäller ett tag nu. Hoppträning blir det ingen förrän vi ser resultatet vid nästa behandling. Men positivt är iaf att han tror sig kunna fixa till det så det blir bra på båda två 👍 Lloyd skulle ut och bygga muskler & få bort den runda magen... Så han och jag får väl köra beach 2017 tillsammans 😉 Men vi ska skynda långsamt, så vi båda håller 😀 Nästa gång Inge-Björn kommer blir om ca 1månad. Så är det fler av mina bekanta som är intresserade så hör av er. Vi behöver va ett gäng för att han ska komma till vårt stall. Kan iaf varmt rekommendera honom, han vet vad han gör & behandlar många hästar varje vecka!


Har också bakat en kladdkaka & varit med Isac på träningen. Efter träning firade de helgens vinst m tårta och kladdkaka 😊 Isac va med mig till stan och hämtade ut bilen på verkstan, & efteråt blev det donken och sen sålde vi en jacka också 👍


Usch jag börjar få ont i halsen... Min röst började svika lite redan i lördags. Hoppas det är borta när jag vaknar imorgon!  

På fredag åker Elin och jag på Göteborg horseshow i två dagar 🐴😀 Ska bli så kul!!

Av Malin - 20 februari 2017 01:13

     


I måndags var det dags för veterinärbesiktning av Fflach. Vi åkte till kliniken i Örebro, för om besiktiningen va ok så skulle jag köra honom till nya hemmet i Södertälje direkt efter besiktningen. Började med att gå och springa, inga problem med det. Sen longering i alla gångarter, inga problem det heller. Jag har inte longerat honom många gånger hemma, för jag ser inga fördelar alls med longering! Tycker bara det är dumt med tanke på att det sliter på ben osv. Men Fflach imponerade på alla med sin lyhördhet. Stanna kommandot sitter som gjutet, det fick han lära sig redan som bebis. Och det verkar jag ha lyckats bra med. När han va ca två år tränade vi en del NH, så att byta varv på tecken från mig fixade han också galant. Nu var det ju inte ledigheten som kontrollerades, utan att han rörde sig rent och bra. Vilket han gjorde. Efter longering var det dags att gå in igen för att göra böjprov. Veterinären böjde & Fflach stod som att han aldrig gjort annan, nästan så han verkade tycka att det var lite skönt att stå och vila så... Han sprang precis lika ren och fint direkt efter böjning på alla ben. Han har faktiskt aldrig varit varken halt eller sjuk under sin livstid så jag var väl aldrig orolig egentligen. Men man vet ju aldrig, böjproven kan de ju ändå reagera på. Lyssnade på luftvägar, kollade ögon och tänder. Så duktig killen, inte ens en protest vid tandkollen. Utan lugn och fin, min fina prins. Känns väldigt bra att han tog allt så coolt. Så iom detta så blev det en resa till Södertälje, väldigt blandade känslor. Men han har hamnat på ett bra ställe så då känns det ändå bra. Och han är ju änsålänge bara där på prov, men förhoppningsvis så  kommer det fungera bra. Han är ju världens snällaste häst, även om han ibland kan spela allan.. 

Imorgon har han bott där i en vecka & enl rapporterna jag fått så verkar det gå bra. Han har nog fått en ganska lugn start i sitt nya boende. Men jag vet att han har blivit både riden och tömkörd. Är så glad över rapporterna med bilder och allt! Saknar honom! Är så tomt i stallet, ingen som står och kikar ut från sin lösdrift som han alltid gjorde när jag kom dit. Jag kommer sakna honom länge... Men huvudsaken är att han har det bra, det är det viktigaste!! 

Barnen var med och lastade honom på morgonen innan vi åkte. Och de klappade honom hejdå.. Själv gick jag inte ens och sa hejdå innan jag åkte hem ifrån honom. Då hade jag brutit ihop totalt! Nu gick det ändå bra, får ha skygglapparna på mig ett tag. Har förbjudit folk att fråga hur det känns. 

Men har ju stallet & ponnyerna kvar iaf. Tanken är att jag ska sätta igång Lloyd lite framöver & se om det möjligen går att köra in honom. Men just nu går han barfota så det får vänta tills det blir is/snöfritt ute!


Imorgon är jag ledig, ska lämna bilen på verkstad bl.a


Natti natti

Skapa flashcards